Friday, May 21, 2010

Tahniah!


*Nama**:**ASFARINA BINTI ISMAIL* *No. Kad Pengenalan**:** 92060601____* *Tahniah anda tidak berjaya. Oh, maaf anda tidak layak* Hee..again and again. Sedih? Kinda, but not really. Happy? Biase je.. but, for sure i'm happy fr them. :) Bila kawan2 ramai dapat, "Wah~! Bes nyer!". Congratulations guys! Apabila dengar ada yang tak nak pi..haih..pi je la. Tak nak pi gak, bagi kat kami ja..ahah! Al-kisah, beberapa hari selepas tanggal 11 Mac..i received a love letter from my deary ;p  last year, we wished to pursue our studies in KMB together. But yeah, we were only dreaming. [Masuk KMB, fr IB, memang jadi orang yg baguss..(:] Here's the love letter:


Terharu~ rasa nak menangis lagi je masa tuh. Tapi tak pe..lepak sudeh..nak tahu lagi? Baca ni pulak.
Brputus asa adlh seperti mnyempitkan rahmat Allah.
kerjaya kite bukn brmula lps spm ok..lps dgree nty.
dlm surah al insyiraah kan 2x diulang "ssungguhnya bersma kesulitan i2 ada kmudahan".
so, bnda nih pasti yg teramat sgt. insya Allah.
adakah anda tidak yakin?
atas alasan ape anda nak brputus asa?
teruskan kerja kite, mari sama2 belajar, hidup bermatlamat ibadah lillahi taala, 
tanpa ptus asa.
kite ada 24 jam sehari untuk mengadu, tnpa Dia rasa jemu dgn kite. kite ade Allah tnpa Dia rasa jemu dgn kite, kite ada Allah utk ringankan segala masalah kite. kite ada Allah yg tak pnh lupakan kite.kite ade Allah utk itu, utk ini..Allah lgsung x berkira.
aku suke ayat atok kls 15 khairil afndy tuh, Kadang2, Allah bagi semuanya kat sseorg tu. Kita tgk dia berjaya, tapi umur xpanjg. Hilang semuanya. Lihatlah org di atas agar kita bersyukur. Serta JANGAN LUPA, lihatlah org di bawah agar kita lebih bersyukur..

alhamdulillah..syukur nikmat. so, masih berputua asa? kite geleng sama-sama. (((:
  
Ni kami borak2 kat wall group PASUM 2010/2011. Sikit je amek yg bagus2..
Okay, nak buat lagi bertambah syukur, ini dia ->kadang-kadang..sedih? tak yah, tak yah. :)
After long and beneficial hols, now i'm heading to..
Universiti Malaya, The Leader in Research & Innovation. Kolej ke-12. Mudah2an baik segala. *ok ke? huu..i'll jugde soon aite. Think positively, Asfarina!* All the best for all of us! Fighting! Take care wassalam.

New shopping habit i guess ;)


 Salam. Love shopping, yes i do. One month after i read Liyana's entry, [Let's buy and bargain], i tried to follow her precious advices during shopping. Tawar-menawar dengan berani n muka tak malu. :p sampai bila-bila pun saya akan ingat entry tersebut. Credit to her. Hii..many thanks yana!

Cermin mata > save RM30 sajoh. But, it's kinda great achievement as it was my first try to bargain. :)) Masa tuh pegi buat spec ngn kawan, dy terima je brapa harga spec tuh. Memandangkan sy dengan agak senang dapat less RM 30 tuh, sy pun siku lengan dy, swuh mintak murah sket gak..hehe at last, dy dapat gak, tp RM 10 je la cuz da habis bersih punya harga la tuh.. Ada kawan lg sorang nih beli spec which supposed cost him RM 500+, lepas pujuk2 dapat RM 450. See, save RM 50. Dah boleh beli macam2 kan? Konklusinya, beli spec RM 100++ = mintak at least less RM 10, RM 300++ = RM 30, RM 500++ = RM 50. Semakin mahal sesuatu barang, semakin senang dapat murah kut..hua3 pandai-pandai je bwt konklusi. [Asfarina's Law]

Hari tuh ada beli beg kecil. Beli tiga, harga semuanya RM 12. Oho, kedekut betul nak mintak RM 10 x boleh. Sebab barang yg dah murah nih mmg susahla kan nak mintak kurang harga. Malas nak cakap banyak ngn pekerja dy, terus tanya "Tuh bos u kan?". Dy angguk. "Uncle, RM 10 boleh laa..beli tiga dah nih. Bla3~". Hehe..mula2 memang la dy kata tak boleh, tapi jangan putus asa, try je lagi. Last2, dapat gak RM 10. Hehe, save lagi RM 2. Yey! tapi jangan menipu la.. Ade tuh, duit banyak, tapi nak murah sbb kata x bawak cukup duit..tipu2! Nak dapat barang murah sikit, x perlu lah menipu..tak kan tak tahu menipu tuh berdosa? Tiada maaf bagimu. Ngeh2

Lagi2..pergi beli telekung, jimat RM 28! Beli tudung jimat lagi RM10. Tapi, ngn mak cik Kampuchea tuh mmg da selalu beli kat kedai dy..siap dapat free barang lg. Kite kenalah peramah2..hee ;)

Oh, kalau pergi kat shopping complex yg harga barang mmg da fix, susah laa nak tawar..haha dyorg tak kan layan nyer.. Lagi satu, bermanis muka lah selalu. (= Elak daripada menunjukkan ekspresi muka yang kerek semasa tawar-menawar tuh. Hihi..*Budi bahasa budaya kita. Santun budi pekerti, terpancar keindahan hati* ceyh..macam esok de paper bm je. :D 

Do not go shopping on an empty stomach okie. I take this advice literally. Kalau perut dah beralas sebelum pergi shopping, our subconcious mind will tell us that we've had enough. When we are hungry, it tells us, "I don't have enough. Seriously. I need more, i need more and more." LOL. So, nanti semua barang nampak cantik, sedap dan tangan terus-terusan gatal ambil dan masukkan dalam trolley. Trust me, at least for this paragraph. hak3

Ok, that's all. Try laa..ni baru sebulan. Nanti dah lama-lama mesti banyak boleh jimat duit. And lastly, i found this statement, Many people believes that with bigger pay checks, they should wear expensive and fabulous clothing, drive luxury cars and buy a bigger house. This way of thinking is why these people will not grow their wealth because they live to impress others. May the blessings and the boundless bounty of God will always with us. Thank you. Wassalamua'laikum w.b.t (:

Wednesday, May 19, 2010

Kerja tag2.


Assalamualaikum w.b.t. Kak Ezzati, maaf lambat buat 'tugasan' ini. Hehehaha. Ok, ni baru rajin nak jawab. :) here it is :

1) Adakah anda rasa anda hot?
Tak hot, heat sajoh. Kdg2 freeze. :D

2) Upload wallpaper PC/laptop yang anda guna sekarang!
Bole letak gmbar ape sy suke x? Ngeh2..*x mnjwb soalan*

3) Cerita pasal gambar.
Wajah2 cantik molek yg disayangi. (:
> Family besar tercinta yg mmg supportive, esp ibu+adik. In memory, ayah.

> Classmates terbaekk, kelas 505. Bertuah sgt oh. 
*F4 pernah puji kelas 5 the best, sbb ramai abg akk bes. Eceyh! Hahaha.. 
Tapi, syg lbeyh Ayuni, Anem, Izyan. (:* 

> Fmly bwp yg mmg rapat+happening! 
*Nih mmg xdek tolok banding laa..mcm2 perasaan terluah+pengalaman hidup diperoleh bersama insan yg pelik2 tapi sumpah, menarik! Ahaha! ;)*

> Kwn paling rapat merangkap rumate kat MRSM Pontian, Adilah. Deskmate n clasm8 f1, jiran (wingmate), kwn dunia akhirat, insya Allah, Nabilah Husna.

> Kwn rapat since childhood, Nadzirah+Zalina.
Mereka sangat menghargai erti persahabatan, ukhwah, setia kawan. Lucky me!


4) Bilakah kali terakhir anda makan pizza?
Oh, yesterday. 17th of May 2010. Hihi..

5) Lagu terakhir anda dengar.
Er..tgh dgr Nobody by Wonder Girls. Tapi baru nak start, x aci. Haha, so the previous one, Three-Britney Spears.

6) Apa yang anda buat selain menyelesaikan tag ini?
Jeling2 tv tengok berita. mp3 ni haa dengar volume 3 sajoh.

7) Selain nama sendiri, anda dipanggil nama apa?
Akak.


8) Tag lagi 8 orang.
 Tak nak. :P ok2, baiklah.
1. Zafirah Fatini
2. Fadhilah Nordin
3. Farah Yasmin
4. Fauzan Suhairi
5. Ahmad Sharil
 6. Myra Iluvya
7. Yusri Jamaluddin
8. Nabila Rosaidi

9) Siapakah orang no. 1 kepada anda?
Oh..dy wingmate saya dulu. Hehe ktorg satu family bwp. Yey! Jiran kelas yg asyik bergabung je..budak surau, kan kan? Saya suka kalo zaf gelak sampai x keluar suara. ^^


10) Katakan sesuatu mengenai orang no. 5.
Suka glamour2, excited kalau ada discount shopping, Lady Gaga, workaholic, $$$. Suka tiru ayat sy, "Hati saya milik Allah". -.- Lastly, beliau berazam untuk menjadi student uia yg baik. Am i right? Yeah, amin2.

11) No. 3 ada hubungan dengan siapa?
Hubungan kekeluargaan dengan Cikgu Fadzlonnisa, hubungan adik-beradik dgn Izzuddin, Farah ___. Hehe..hubungan ngn org lain tak tahu. Tanya tuan punya badan. Ngeh3

12) Bagaimana pula dengan no. 4?
Kenapa dengan beliau? Ahah, hubungan awek2 x perasan wujud ke tak skg nih. Haha. Ok, classm8 rapat, budak paper yg x pernah miss baca surat khabar. YB oh! Emcee yg diiktiraf oleh maktab. Pak cik LDP smart bergaya rambut beku bunuh cicak. hua3.

13) Pesanan buat orang no. 6?
Myra deary..all the best kat uia! Study molek naa..(: jaga diri hiasi peribadi. Oh, keep blogging! Jangan lupa kite, asfa2! hii

14) Kata-kata cinta untuk orang no. 2.
Fadhilah, saaayang awak! Kangan oh, kapan bisa ketemu lagi ya? Jum jadi classmate lg nak kalo u pegi pasum? =)

15) Adakah no. 7 dan no. 8 mempunyai persamaan?
Ada2. EMC. Speaks English fluently. Hehe.. Both blogging. Lahir tahun 19992.

16) Berikan 5 yang anda tahu tentang orang yang men-tag anda.
> studying Medic, Egypt
> ex ahli tyco 07/08..hihi
> kelas 502 dulu.
> she's 19 this year.
> sweet, i like her smile. 
> Wing A bawah Kenanga..jiran CS sy, Kak Ahar..hehe

17) Persamaan antara kambing dan lembu.
mamalia. binatang ternakan. berkaki empat. ada susu baik untuk kesihatan manusia.

18) Perasaan anda buat tag ini.
1st time. Buat nih lama gak oh. sbb asyik tengok bnde lain je..haha

19) Adakah anda tahu si Rizman itu sengal?
Rizman anak siapakah? Oh, bia lah Rizman tuh nak sengal ke tak, xde kena mngena.

20) Gay or Les?
Nonsense. Alhamdulillah la, muslimah mengikut lumrah kejadian. Tiada tanda-tanda kecelaruan personaliti.

Sekian. Terima kasih kerana sudi menjenguk jawapan saya untuk tugasan ini. Markah boleh dirunding kan? :P Happy studying! Wassalam.